5 مرحله و کراتینین سطح بیماری مزمن کلیه
نوشته شده توسط : sjzkidneyhospital

5 مرحله و کراتینین سطح بیماری مزمن کلیه

مراحل و کراتینین سطح بیماری مزمن کلیه چیست؟ در درمانگاه، با توجه به سطح GFR، بیماری مزمن کلیه را می توان به پنج مرحله تقسیم شده است، هر مرحله اند سطح کراتینین مربوطه. در ادامه، من به شما برخی جزئیات در مورد آن به من بدهید.
بیماری مزمن کلیه یک اختلال کلیوی با فرایند توسعه طولانی است. این است که به 5 مرحله با توجه به GFR (فیلتراسیون گلومرولی نرخ) که می تواند کمک کند تا منعکس کننده تا چه حد مشکل کلیه پیشرفت کرده است تقسیم شده است.
5 مرحله از بیماری مزمن کلیه
مرحله CKD 1: در مرحله CKD 1، GFR هیچ کمتر از 90 میلی لیتر / دقیقه / 1.73m2 و کلیه عملکرد طبیعی است، اما شواهد دیگر از بیماری کلیه وجود دارد.
مرحله CKD 2: مرحله CKD 2 توسط GFR 60-89 میلی لیتر / دقیقه / 1.73m2 مشخص و ملایم کاهش عملکرد کلیه است. در بسیاری از مرحله 2 CKD موارد، هیچ نشانه آشکار و یا فقط فشار خون بالا وجود دارد.
مرحله CKD 3: در مرحله CKD 3، GFR 30-59 میلی لیتر / دقیقه / 1.73m2 است. ناراحتی های فیزیکی مختلف شروع به در این مرحله به نظر می رسد.
مرحله CKD 4: است کاهش شدید در GFR وجود دارد (15-29 میلی لیتر / دقیقه / 1.73m2) زمانی که بیماری مزمن کلیه پیشرفت به مرحله 4. در این مرحله، بیماران معمولا پیشنهاد برای آماده شدن برای دیالیز یا پیوند کلیه.
مرحله CKD 5: مرحله CKD 5 یا پایان دادن به نارسایی کلیوی (ESRD) تشخیص داده می شود زمانی که GFR کاهش به کمتر از 15. دیالیز یا پیوند کلیه هستند معمولا برای ایمنی زندگی مورد نیاز است.
سطح کراتینین مربوطه از پنج مرحله
مرحله 1 سطح کراتینین کمتر از 1.5 میلی گرم / دسی لیتر است
مرحله 2 سطح کراتینین بالاتر از 1.5 mg / dl و کمتر از 2.0 میلی گرم / دسی لیتر است
مرحله 3 سطح کراتینین بالاتر از 2.0ml / dl و کمتر از 5.0mg / dl باشد
مرحله 4 سطح کراتینین بالاتر از 5.0ml / dl و کمتر از 8.0 میلی گرم / دسی لیتر است
مرحله 5 سطح کراتینین بالاتر از 8.0 میلی گرم / دسی لیتر است
اگر می خواهید بدانید که مرحله شما در حال حاضر، شما می توانید تشخیص خشن با توجه به آن پایه را. نیاز به هر گونه کمک، فقط دکتر آنلاین ما تماس بگیرید، ما بهترین های ما که به شما کمک کند.





:: بازدید از این مطلب : 471
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 14 فروردين 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: